Úvod Recenze knih Recenze: Léčíme si bolesti krční páteře sami

Recenze: Léčíme si bolesti krční páteře sami

Robin McKenzie, autor knihy, je uznávaný v diagnostice a lé bě bolesti zad. Vytvořil si vlastní vyšetřovací a léčebné metody, které šíří mimo jiné i prostřednictví svých knih. Jednou z nich je také tato publikace, která je rozdělená do sedmi kapitol.

Název knihy: Léčíme si bolesti krční páteře sami

Autor: Robin McKenzie
Překlad: Eva Nováková, Jitka Laliková Šerclová
Nakladatelství: McKenzie Institute Czech Republic
Město: Praha
Rok vydání: 2011
Počet stran: 75
ISBN: 978-80-904693-2-7

Anotace

Robin McKenzie, autor knihy, je uznávaný v diagnostice a lé bě bolesti zad. Vytvořil si vlastní vyšetřovací a léčebné metody, které šíří mimo jiné i prostřednictví svých knih. Jednou z nich je také tato publikace, která je rozdělená do sedmi kapitol. První kapitola popisuje problematiku krční páteře a autoterapie. V následující kapitole se snaží autor podat informace čtenářům tak, aby porozuměli páteři. Seznamuje je s obratli a páteří, funkcí krční páteře, přirozeným držením těla, mechanickou bolestí, přetížením, poškozením tkáně, vyklenutou meziobratlovou ploténkou a místem bolesti. Další dvě kapitoly pojednávají o společné příčině bolesti krční páteře a detailněji se seznámíte s McKenzie metodou (cíl cvičení, účinek, centralizace, intenzita bolesti a začátek s cvičením). Pátá kapitola již obsahuje cvičební program s konkrétními cviky a jejich znázorněním. Předposlední kapitola vám prozradí, kdy se cviky provádí, a poslední kapitola radí čtenářům co dělat, když se objeví akutní bolest krční páteře. Dále už následují jen odkazy na literaturu, některé úspěšné životní příběhy, informace o mezinárodním McKenzie Institutu a o oprávněných distributorech.

Skrnutí

Publikace je určená lidem majícím problémy s krční páteří. McKenzie metoda pomáhá mnohým lidem a díky popsaným a znázorněným konkrétním cvikům ji budete moci zkusit i vy. Publikace je přehledná a obsahuje mnoho obrázků a fotografií.